Based on the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs), Shatt Al-Arab University College aims at joining Times Higher Education (THE) University Impact Rankings. There are seventeen Sustainable Development Goals :

 

  • SDG1: No Poverty
  • SDG2: Zero Hunger
  • SDG3: Good Health and Wellbeing
  • SDG4: Quality Education
  • SDG5: Gender Equality
  • SDG6: Clean Water and Sanitation
  • SDG7: Affordable and Clean Energy
  • SDG8: Decent Work and Economic Growth
  • SDG9: Industry, Innovation and Infrastructure
  • SDG10: Reduced Inequalities
  • SDG11: Sustainable Cities and Communities
  • SDG12: Responsible Consumption and production
  • SDG13: Climate Action
  • SDG14: Life Below Water
  • SDG15: Life On Land
  • SDG16: Peace, Justice and Strong Institutions
  • SDG17: Partnership for the Goals

SDG-1 (No poverty)

1.2 Proportion of students receiving financial aid to attend university because of poverty

1.2.1 - Number of students

1.2.1 - عدد الطلاب

1.2.2 - Number of low income students receiving financial aid

1.2.2 - عدد الطلاب ذوي الدخل المنخفض الذين يتلقون مساعدات مالية

1.3 University anti-poverty programmes

1.3.1 - Does your university as a body have targets to admit students who fall into the bottom 20% of household income group (or a more tightly defined target) in the country?

1.3.1 - هل جامعتك كهيئة لديها أهداف لقبول الطلاب الذين يقعون في أدنى 20٪ من مجموعة دخل الأسرة (أو هدف محدد بدقة أكبر) في الدولة؟

1.3.2 - Does your university as a body have graduation/completion targets for students who fall into the bottom 20% of household income group (or a more tightly defined target) in the country? (domestic)

1.3.2 - هل جامعتك كهيئة لديها أهداف تخرج / إتمام للطلاب الذين يقعون في أدنى 20٪ من مجموعة دخل الأسرة (أو هدف محدد بدقة أكبر) في الدولة؟ (المنزلي)

1.3.3 - Does your university as a body provide support (e.g. food, housing, transportation, legal services) for students from low income families to enable them to complete university?

1.3.3 - هل جامعتك كهيئة تقدم الدعم (مثل الطعام والسكن والنقل والخدمات القانونية) للطلاب من الأسر ذات الدخل المنخفض لتمكينهم من إكمال الجامعة؟

1.3.4 - Does your university as a body have programmes or initiatives to assist students who fall into the bottom 20% of household income group (or a more tightly defined target) in the country to successfully complete their studies?

1.3.4 - هل لدى جامعتك كهيئة برامج أو مبادرات لمساعدة الطلاب الذين يقعون في أدنى 20٪ من مجموعة دخل الأسرة (أو هدف محدد بدقة أكبر) في الدولة لإكمال دراستهم بنجاح؟

1.3.5 - Does your university as a body have schemes to support poor students from low or lower-middle income countries (e.g. offering free education, grants)?

1.3.5 - هل لدى جامعتك كهيئة مخططات لدعم الطلاب الفقراء من البلدان ذات الدخل المنخفض أو المتوسط الأدنى (مثل تقديم التعليم المجاني ، والمنح)؟

1.4 Community anti-poverty programmes

1.4.1 - Does your university as a body provide assistance in the local community supporting the start-up of financially and socially sustainable businesses through relevant education or resources? (e.g. mentorship programmes, training workshops, access to university facilities)?

1.4.1 - هل جامعتك كهيئة تقدم المساعدة في المجتمع المحلي لدعم بدء الأعمال التجارية المستدامة مالياً واجتماعياً من خلال التعليم أو الموارد ذات الصلة؟ (مثل برامج الإرشاد وورش العمل التدريبية والوصول إلى مرافق الجامعة)؟

1.4.2 - Does your university as a body provide financial assistance to the local community assisting the start-up of financially and socially sustainable businesses?

1.4.2 - هل تقدم جامعتك كهيئة مساعدة مالية للمجتمع المحلي للمساعدة في بدء أعمال تجارية مستدامة مالياً واجتماعياً؟

1.4.3 - Does your university as a body organise training or programmes to improve access to basic services for all?

1.4.3 - هل تنظم جامعتك كهيئة تدريبات أو برامج لتحسين الوصول إلى الخدمات الأساسية للجميع؟

1.4.4 - Does your university as a body participate in policy making at local, regional, national and/or global level to implement programmes and policies to end poverty in all its dimensions?

1.4.4 - هل تشارك جامعتك كهيئة في صنع السياسات على المستوى المحلي والإقليمي والوطني و / أو العالمي لتنفيذ البرامج والسياسات للقضاء على الفقر بجميع أبعاده؟

Quality Education (SDG 4)

4.2 Proportion of graduates with teaching qualification

4.2.1 - Number of graduates

4.2.1 - عدد الخريجين

4.2.2 - Number of graduates who gained a qualification that entitled them to teach at primary school level

4.2.2 - عدد الخريجين الحاصلين على مؤهل يؤهلهم للتدريس في المرحلة الابتدائية

4.3 Lifelong learning measures

4.3.1 - Does your university as a body provide free access to educational resources for those not studying at the university, e.g. computers, library, online courses, access to lectures, etc?

4.3.1 - هل توفر جامعتك كهيئة حرية الوصول إلى الموارد التعليمية لمن لا يدرسون في الجامعة ، على سبيل المثال أجهزة الكمبيوتر ، والمكتبة ، والدورات التدريبية عبر الإنترنت ، والوصول إلى المحاضرات ، وما إلى ذلك؟

4.3.2 - Does your university as a body host events at university that are open to the general public: public lectures, community educational events?

4.3.2 - هل تستضيف جامعتك كهيئة فعاليات في الجامعة تكون مفتوحة لعامة الناس: محاضرات عامة ، أحداث تعليمية مجتمعية؟

4.3.3 - Does your university as a body educational host events at university that are open to the general public: executive education programmes (this refers to short courses for people who are not attending the university; this specifically excludes courses like MBA) and/or vocational training?

4.3.3 - هل جامعتك كمستضيف تعليمي للهيئة في الجامعة تكون مفتوحة لعامة الناس: برامج التعليم التنفيذي (يشير هذا إلى الدورات القصيرة للأشخاص الذين لا يلتحقون بالجامعة ؛ هذا يستبعد على وجه التحديد دورات مثل ماجستير إدارة الأعمال) و / أو تدريب مهني؟

4.3.4 - Does your university as a body undertake educational outreach activities (e.g. tailored lectures or demonstrations) beyond campus, e.g. in local schools, in the community, including voluntary student-run schemes?

4.3.4 - هل تقوم جامعتك كهيئة بأنشطة التوعية التعليمية (مثل المحاضرات أو العروض التوضيحية المخصصة) خارج الحرم الجامعي ، على سبيل المثال في المدارس المحلية ، في المجتمع ، بما في ذلك المخططات الطوعية التي يديرها الطلاب؟

4.3.5 - Does your university as a body have a policy that ensures that access to these activities is accessible to all, regardless of ethnicity, religion, disability, immigration status or gender?

4.3.5 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسة تضمن أن الوصول إلى هذه الأنشطة في متناول الجميع ، بغض النظر عن العرق أو الدين أو الإعاقة أو حالة الهجرة أو الجنس؟

4.4 Proportion of first-generation students

4.4.3 - Number of students

4.4.3 - عدد الطلاب

4.4.1 - Number of students starting a degree

4.4.1 - عدد الطلاب الذين يبدؤون الدراسة

4.4.2 - Number of first-generation students starting a degree

4.4.2 - عدد طلاب الجيل الأول الذين يبدؤون الدراسة

Gender Equality (SDG 5)

 

5.2 Proportion of first-generation female students

 

5.2.5 - Number of students

5.2.5 - عدد الطلاب

5.2.3 - Number of students starting a degree

5.2.3 - عدد الطلاب الذين يبدؤون الدراسة

5.2.4 - Number of first-generation students starting a degree

5.2.4 - عدد طلاب الجيل الأول الذين يبدؤون الحصول على درجة علمية

5.2.1 - Number of women starting a degree

5.2.1 - عدد النساء المبتدئين في الحصول على درجة علمية

5.2.2 - Number of first-generation women starting a degree

5.2.2 - عدد نساء الجيل الأول اللائي يبدأن درجة علمية

 

5.3 Student access measures

 

5.3.1 - Does your university as a body systematically measure/track women's application rate and acceptance or entry rate?

5.3.1 - هل جامعتك كمقياس / تتبع جسديًا لمعدل التقديم للنساء ومعدل القبول أو الالتحاق؟

5.3.2 - Does your university as a body have a policy (e.g. an Access and Participation plan) addressing women's applications, acceptance/entry, and participation at the university?

5.3.2 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسة (مثل خطة الوصول والمشاركة) تعالج طلبات النساء والقبول / الدخول والمشاركة في الجامعة؟

5.3.3 - Does your university as a body provide women's access schemes (e.g. mentoring, scholarships, or other provisions)?

5.3.3 - هل توفر جامعتك كهيئة مخططات وصول المرأة (مثل التوجيه أو المنح الدراسية أو غيرها من الأحكام)؟

5.3.4 - Does your university as a body encourage applications by women in subjects where they are underrepresented?

5.3.4 - هل جامعتك كهيئة تشجع النساء على تقديم الطلبات في المواد التي يكون تمثيلهن فيها ناقصًا؟

 

5.4 Proportion of senior female academics

 

5.4.4 - Number of employees

5.4.4 - عدد الموظفين

5.4.3 - Number of academic staff

5.4.3 - عدد أعضاء هيئة التدريس

5.4.1 - Number of senior academic staff

5.4.1 - عدد أعضاء هيئة التدريس الكبار

5.4.2 - Number of female senior academic staff

5.4.2 - عدد الإناث من كبار أعضاء هيئة التدريس

 

5.5 Proportion of women receiving degrees

 

5.5.1 - Number of graduates: Total

5.5.1 - عدد الخريجين: الإجمالي

5.5.1.4 - Number of graduates by subject area (STEM, Medicine, Arts&Humanities/Social Sciences): Total

5.5.1.4 - عدد الخريجين حسب التخصص (STEM ، الطب ، الآداب والعلوم الإنسانية / الاجتماعية): الإجمالي

5.5.1.1 - Number of graduates: STEM

5.5.1.1 - عدد الخريجين: STEM

5.5.1.2 - Number of graduates: Medicine

5.5.1.2 - عدد الخريجين: الطب

5.5.1.3 - Number of graduates: Arts & Humanities / Social Sciences

5.5.1.3 - عدد الخريجين: الآداب والعلوم الإنسانية / العلوم الاجتماعية

5.5.2.4 - Number of female graduates by subject area (STEM, Medicine, Arts & Humanities / Social Sciences): Total

5.5.2.4 - عدد الخريجات حسب مجال الدراسة (STEM ، الطب ، الآداب والعلوم الإنسانية / العلوم الاجتماعية): الإجمالي

5.5.2.1 - Number of female graduates: STEM

5.5.2.1 - عدد الخريجات: STEM

5.5.2.2 - Number of female graduates: Medicine

5.5.2.2 - عدد الخريجات: طب

5.5.2.3 - Number of female graduates: Arts & Humanities / Social Sciences

5.5.2.3 - عدد الخريجات: الآداب والعلوم الإنسانية / العلوم الاجتماعية

 

5.6 Women’s progress measures

 

5.6.1 - Does your university as a body have a policy of non-discrimination against women?

5.6.1 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسة عدم التمييز ضد المرأة؟

5.6.2 - Does your university as a body have a policy of non-discrimination for transgender people?

5.6.2 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسة عدم التمييز ضد المتحولين جنسياً؟

5.6.3 - Does your university as a body have a maternity and paternity policies that support women's participation?

5.6.3 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسات للأمومة والأبوة تدعم مشاركة المرأة؟

5.6.4 - Does your university as a body have accessible childcare facilities for students which allow recent mothers to attend university courses?

5.6.4 - هل تمتلك جامعتك كهيئة مرافق رعاية أطفال يمكن الوصول إليها للطلاب والتي تسمح للأمهات الجدد بحضور دورات جامعية؟

5.6.5 - Does your university as a body have childcare facilities for staff and faculty?

5.6.5 - هل جامعتك كهيئة بها مرافق رعاية أطفال للموظفين وأعضاء هيئة التدريس؟

5.6.6 - Does your university as a body have women's mentoring schemes, in which at least 10% of female students participate?

5.6.6 - هل جامعتك كهيئة بها برامج إرشاد نسائية ، تشارك فيها 10٪ على الأقل من الطالبات؟

5.6.7 - Does your university as a body have measurement/tracking of women's likelihood of graduating compared to men's, and schemes in place to close any gap?

5.6.7 - هل جامعتك كهيئة لديها قياس / تتبع لاحتمالية تخرج المرأة مقارنة بالذكور ، وخطط مطبقة لسد أي فجوة؟

5.6.8 - Does your university as a body have a policy that protects those reporting discrimination from educational or employment disadvantage?

5.6.8 - هل جامعتك كهيئة لديها سياسة تحمي من يبلغون عن التمييز من الحرمان التعليمي أو الوظيفي؟

 

 

17.2 Relationships to support the goals

 

17.2.1 - Does your university have direct involvement in, or input into, national government or regional nongovernment organisations SDG policy development - including identifying problems and challenges, developing policies and strategies, modelling likely futures with and without interventions, monitoring and reporting on interventions, and enabling adaptive management?

17.2.1 - هل لجامعتك مشاركة مباشرة أو مساهمة في الحكومة الوطنية أو المنظمات غير الحكومية الإقليمية في تطوير سياسات أهداف التنمية المستدامة - بما في ذلك تحديد المشاكل والتحديات ، وتطوير السياسات والاستراتيجيات ، ونمذجة العقود المستقبلية المحتملة مع التدخلات وبدونها ، والرصد والإبلاغ عن التدخلات ، وتمكين الإدارة التكيفية؟

17.2.2 - Does your university as a body initiate and participate in cross-sectoral dialogue about the SDGs, e.g. conferences involving government/NGOs?

17.2.2 - هل جامعتك كهيئة تبدأ وتشارك في حوار عبر القطاعات حول أهداف التنمية المستدامة ، على سبيل المثال مؤتمرات تشارك فيها الحكومة / المنظمات غير الحكومية؟

17.2.3 - Does your university as a body participate in international collaboration on gathering or measuring data for the SDGs?

17.2.3 - هل تشارك جامعتك كهيئة في التعاون الدولي لجمع أو قياس البيانات لأهداف التنمية المستدامة؟

17.2.4 - Does your university as a body, through international collaboration and research, review comparative approaches and develop international best practice on tackling the SDGs?

17.2.4 - هل تقوم جامعتك كهيئة ، من خلال التعاون الدولي والبحث ، بمراجعة المناهج المقارنة وتطوير أفضل الممارسات الدولية في التعامل مع أهداف التنمية المستدامة؟

17.2.5 - Does your university as a body collaborate with NGOs to tackle the SDGs through:

17.2.5 - هل تتعاون جامعتك كهيئة مع المنظمات غير الحكومية لمعالجة أهداف التنمية المستدامة من خلال:

 

17.3 Publication of SDG reports

 

17.3.1 - Please indicate if your university publishes progress against SDG1

17.3.1 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الأول من أهداف التنمية المستدامة

17.3.2 - Please indicate if your university publishes progress against SDG2

17.3.2 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الثاني من أهداف التنمية المستدامة

17.3.3 - Please indicate if your university publishes progress against SDG3

17.3.3 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الثالث من أهداف التنمية المستدامة

17.3.4 - Please indicate if your university publishes progress against SDG4

17.3.4 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة

17.3.5 - Please indicate if your university publishes progress against SDG5

17.3.5 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الخامس من أهداف التنمية المستدامة

17.3.6 - Please indicate if your university publishes progress against SDG6

17.3.6 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف السادس من أهداف التنمية المستدامة

17.3.7 - Please indicate if your university publishes progress against SDG7

17.3.7 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف السابع من أهداف التنمية المستدامة

17.3.8 - Please indicate if your university publishes progress against SDG8

17.3.8 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الثامن من أهداف التنمية المستدامة

17.3.9 - Please indicate if your university publishes progress against SDG9

17.3.9 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف التاسع من أهداف التنمية المستدامة

17.3.10 - Please indicate if your university publishes progress against SDG10

17.3.10 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف العاشر من أهداف التنمية المستدامة

17.3.11 - Please indicate if your university publishes progress against SDG11

17.3.11 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف 11 من أهداف التنمية المستدامة

17.3.12 - Please indicate if your university publishes progress against SDG12

17.3.12 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الثاني عشر من أهداف التنمية المستدامة

17.3.13 - Please indicate if your university publishes progress against SDG13

17.3.13 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف 13 من أهداف التنمية المستدامة

17.3.14 - Please indicate if your university publishes progress against SDG14

17.3.14 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف رقم 14 من أهداف التنمية المستدامة

17.3.15 - Please indicate if your university publishes progress against SDG15

17.3.15 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف الخامس عشر من أهداف التنمية المستدامة

17.3.16 - Please indicate if your university publishes progress against SDG16

17.3.16 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف 16 من أهداف التنمية المستدامة

17.3.17 - Please indicate if your university publishes progress against SDG17

17.3.17 - يرجى توضيح ما إذا كانت جامعتك تنشر تقدمًا في تحقيق الهدف 17 من أهداف التنمية المستدامة

 

17.4 Education for the SDGs

 

17.4.1 - Does your university as a body have a commitment to meaningful education around the SDGs across the university, that is relevant and applicable to all students?

17.4.1 - هل تلتزم جامعتك كهيئة بالتعليم الهادف حول أهداف التنمية المستدامة عبر الجامعة ، ويكون ملائمًا وقابل للتطبيق على جميع الطلاب؟

17.4.2 - Does your university as a body have dedicated courses (full degrees, or electives) that address sustainability and the SDGs?

17.4.2 - هل جامعتك كهيئة لديها دورات مخصصة (درجات كاملة أو اختيارية) تتناول الاستدامة وأهداف التنمية المستدامة؟

17.4.3 - Does your university as body have dedicated outreach educational activities for the wider community, which could include alumni, local residents, displaced people?

17.4.3 - هل خصصت جامعتك كهيئة أنشطة تعليمية توعية للمجتمع الأوسع ، والتي يمكن أن تشمل الخريجين والسكان المحليين والنازحين؟